Hírek

Gyakorlatlan vezetőknek nem lesz egyszerű a kihajtás, különösen téli útviszonyok között lesz veszélyes – vészmadárkodnak a helyi facebookozók.

Sokat fogják itt gyakoroltatni az oktatók a kézifékes indulást a tanulóvezetőkkel – ez volt az első gondolatom a néhány napja a forgalom előtt megnyitott (szándékosan nem azt írtam, hogy átadott, hiszen mellőzték az ünnepélyességet) új siófoki aluljáróból kihajtva, melynek egyik különlegessége, hogy a Balaton irányából az aluljáróból kifelé tartók közlekedési lámpa miatt kénytelenek megtorpanni. Dupla sínpálya alatt vezetik át a forgalmat, közel a Fő utca-65-ös út kereszteződése, másként nem lehetett megoldani – ezt már Dorner Lajostól, a Balaton Fejlesztési Tanács közlekedési szakértőjétől idézem, aki a facebook-on válaszolt az aluljárót ért kritikákra.

Gyakorlatlan vezetőknek nem lesz egyszerű a kihajtás, különösen téli útviszonyok között lesz veszélyes – vészmadárkodnak a helyi facebookozók, mindazonáltal nemrég még a rendőrség is közlekedésbiztonsági kifogásokat támasztott, egyéb műszaki problémák is akadtak, melyek miatt június végéről egy hónapnyit csúszott a forgalomba helyezése. Ezek azóta nyilván megoldódtak és a legfontosabb, hogy még a nyári szezonban enyhíteni tudja kissé a siófoki közlekedési nehézségeket. Ki fog derülni, hogy milyen mértékben...

A dél-balatoni vasútfejlesztés beruházója, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mindenesetre optimista: „A nyári forgalmi torlódások mérséklődnek, a közlekedők gyorsan és biztonságosan érhetik el a Balaton partját. Az eddigi szintbeni vasúti keresztezést kiváltottuk és így már nem kell várakozni a Vitorlás utcai vasúti átjárónál. A gyalogosok és a kerékpárosok számára külön fénysorompóval láttuk el a gyalogos átkelőhelyet” – írják.

Kiemelt projekt lesz a második ütem
A siófoki aluljáró is a dél-balatoni vasútfejlesztés első, 30 milliárd forintos szakaszának része, a beruházás minden eleme októberben készülhet el azzal együtt, hogy a nyári szezonban járnak a vonatok, vágányzárra a szezon után kell majd ismét számítani. Fónagy János államtitkár e közben a napokban már a folytatásról beszélt, a 32 kilométeres Lepsény-Szántód szakasz után következhet a hosszabb, 53 kilométeres etap, Balatonszentgyörgyig. Ez is az egyik kiemelt fejlesztés lesz ugyanis a 2020-ig tartó uniós ciklusban.Dorner Lajos néhány hónapja azt mondta a balatoni közösségi közlekedés jövőjét taglaló konferencián: reményeik szerint már 2016 elején elindulhat a második ütem is.

http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/ovatosan-a-kihajtassal-megnyitottak-a-siofoki-kozuti-aluljarot-623354