Hírek

Szeptemberben indul a déli parti vasút korszerűsítése Szántód-Kőröshegy állomásig, s a munkák java része befejeződik a jövő nyárra, azaz 2015. júniusig – tett ígéretet pénteken a siófoki vasútállomáson Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója.

E szerint egy év múlva ilyenkor, a nyári menetrend kezdetétől már javarészt százzal száguldhatnak a vonatok Lepsénytől Szántódig ott is, ahol most még 60-as, 80-as sebességkorlátozás van érvényben. A nyári menetrend idén június 21-től augusztus 31-ig tart.

Egymillió utasra számítanak a Balatonnál a következő két és fél hónapban, amíg a nyári menetrend tart – hangzott el pénteken Siófokon a vasúti szezonindító sajtótájékoztatón. Már pénteken is sok utas szállt le és fel Siófokon a vonatokról. Feltűnhetett nekik a magas fű a sínpárok között, ami persze nem zavarja a szezonkezdetet, melyre ettől eltekintve alaposan rákészült a vasúttársaság. Hogy mivel, azt Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. marketing- és fejlesztési igazgatója sorolta: – Rövidebb menetidő, a korábbinál is több vonat, különösen a pénteki és vasárnapi csúcsidőszakban, kerékpárszállító kocsik, klimatizált szerelvények, információs hostessek az állomásokon. Újra lesz étkezőkocsi is egyes Balaton-parti vonatokon.

A nagyvárosokból is indulnak közvetlen vonatok a magyar tengerhez, Szolnokról most először. Arról is szó esett, hogy a Budapest és Székesfehérvár közötti korszerűsítés nyomán már csökkent a menetidő, egy óra tizenhat perc alatt el lehet már jutni Kelenföldről Siófokig. Ez jövő nyáron ugrásszerűen tovább javulhat, Loppert Dániel, a NIF kommunikációs igazgatója ugyanis arról számolt be: addigra elkészül a déli vasút felújítása első ütemének javarésze.
– Harminckét kilométeren történik pálya- és állomáskorszerűsítés idén szeptember és jövő június között – így a kommunikációs vezető. – Úgy kértük a vágányzárat, hogy se az idei, se a következő balatoni szezont ne zavarja. Hat és fél kilométeren második vágány épül, négy kilométeren zajvédő fal, tizenhat kilométeren rezgéscsillapító vágányágyazat készül. Alapvető cél a gyorsabb eljutás, a 60 és 80 kilométeres lassújelek helyett a jövő nyártól száz kilométeres lehet a sebesség. A kényelmesebb le- és felszállást lehetővé tevő magasperonok épülnek, valamint esőbeállók. A zajvédő fal se fogja zavarni a balatoni panorámát.


Több a tehervonat?
Több tehervonat közlekedik a Balaton déli partján, mint korábban – észrevételezte balatonboglári olvasónk. Hozzátette: a nyári szezonban különösen fontos volna, hogy ezek a szerelvények elkerüljék a Balaton-partot. Mire lehet számítani? – kérdeztük a vasúttársaságtól. „A Budapest-Székesfehérvár-Balatonszentgyörgy vonalon a teherforgalom márciusig emelkedett, az áprilisi és májusi adatok viszont már csökkenést mutatnak – áll a MÁV válaszában. – A június 10-től augusztus 29-ig tartó Dombóvár-Kaposvár vágányzár miatt a tehervonatok menetvonalát úgy változtatták meg, hogy az ne zavarja a nyári szezonban a balatoni személyszállító vonatok forgalmát.”

http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/nyari-menetrend-egymillio-balatoni-utassal-szamolnak-a-szezonban-559180