Hírek

Éjjel-nappal dolgoznak majd, naponta 4-500 métert haladnak Siófoktól Lepsényig, annak érdekében, hogy júniusban megindulhasson a vonatforgalom.

Június 13-án visszaadják az utazóközönségnek a vasutat, a nyári menetrend életbe lépésétől újra megindulhat a vonatközlekedés Lepsény és Szántód között, ezt követően már csak utómunkák zajlanak őszig. Erre tett ígéretet a dél-balatoni vasútfejlesztés kivitelező konzorciumát vezető Swietelsky cég képviselője kedden Siófokon akkor, amikor ismét munkába állt az alépítmény-javító óriás géplánc. Az Európában is egyedülálló, ezer méter hosszú gépsor a zúzott köveket és a sínalépítményt cseréli, majd érkezik nyomában április elején egy másik, a betanaljzatot és a síneket cserélő gépsor. Éjjel-nappal dolgoznak majd, naponta 4-500 métert haladnak Siófoktól Lepsényig, annak érdekében, hogy júniusban megindulhasson a vonatforgalom.

Az óriásgép szeptemberben mutatkozott be, akkor indította útjáraSeszták Miklós miniszter a dél-balatoni vasút-korszerűsítés első, Szántód és Lepsény közötti, 32 kilométeres szakaszát. A monstrum azonban néhány hónappal ezután, amikor Siófok és Szántód között végzett, levonult a helyszínről. Ekkor terjedt el – miközben a munka a hagyományos technológiával tovább folyt –, hogy lelassult a beruházás, csúszhat az átadási határidő. Loppert Dánieltől, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetőjétől megtudtuk: a világszínvonalat képviselő géplánc az elmúlt időszakban feladat-ütemezésének megfelelően más, külföldi beruházáson dolgozott.

Witzmann Mihály országgyűlési képviselő pedig arról beszélt kedden Siófokon: az építkezéssel kapcsolatos kétségeket is igyekeztek eloszlatni ezzel a sajtótájékoztatóval. – Huszonegyedik századi technológiával huszonegyedik századi vasút épül – ígyWitzmann Mihály. – A régió érdeke az, hogy a folytatás Balatonszentgyörgyig is rövid időn belül megvalósulhasson.

Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár annak a reményének adott hangot az óriásgép tövében: a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométer is megújulhat még ebben a ciklusban. – Rövidebb, tarthatóbb menetidő, az úticél biztonságosabb elérése, nagyobb utaskomfort – fogalmazta meg a fejlesztés célját az államtitkár. – Az óriásgépnek köszönhetően költséghatékonyabb, gazdaságosabb a munka és a hasonló beruházások átlagidejénél rövidebb ideig tart; csak így képzelhető el a befejezés az ígért határidőre, a nyári menetrend kezdetére. A balatoni turizmus és a térségben élők érdekében is fontos a minőségjavítás ezen a forgalmas vasúti vonalon, mely 1861-ben készült el és utoljára közel ötven éve esett át hasonló átépítésen.

http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/ejjel-nappal-dolgoznak-ujra-a-balatonnal-az-oriasgep-foto-603161