Hírek

Nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásnak minősül a Balaton déli partján húzódó vasútvonal fejlesztése. A szeptemberben rajtoló munkálatok I. ütemének első szakasza a Lepsény és Szántód közötti pályatestet érinti – a szükséges forrásokat kormányhatározat biztosítja.

Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács közlekedési szakértője, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint az utazási idő csökkenése mellett főként a menetrend betarthatósága és a biztonság növelése lesz a hozama a rekonstrukciónak.
Egy ilyen volumenű beruházásnak hosszadalmas előkészítő stádiuma van: örömteli, hogy már csak a kivitelezői szerződés hatályba lépésére kell várni.

Az oly régóta várt pályafelújítás természetesen kellemetlenséggel fog járni az utazóközönség számára, de a rekonstrukció már nem várhat tovább. A munkák zökkenőmentes lebonyolítása érdekében – a turisztikai főszezon végén – a tervek szerint szeptember 1-jétől teljes vágányzár lép életbe Siófok és Szántód, majd az új év első napjaitól a Balaton fővárosa és Lepsény között is.

A korlátozások alatt vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. Az egyvágányú pálya és a rövid határidő miatt indokoltak ezek a lépések, hiszen a munkálatokat 2015 végéig be kell fejezni, ráadásul a főszezonban csak olyan munkákat lehet végezni, amelyek nem korlátozzák a vonatok forgalmát.

Dorner Lajos elmondta: a beruházás műszaki tartalma teljes pályafelújítást jelent Lepsény és Szántód között, s ez lehetővé teszi, hogy a szerelvények óránként akár százhúsz kilométeres sebességgel közlekedjenek. A tervezés során kiemelt szerepet kapott a közlekedők védelme, a biztonsági szint emelése, ezért átépítik a gyalogos-, kerékpáros és a közúti átkelőket, megszüntetnek több illegális átjárót. Megemelik, akadálymentesítik az állomások peronjait, Siófokon pedig – a Vitorlás utcánál – közúti aluljárót építenek. A projekt részét képezi egy második vágány létesítése Szabadi-Fürdőtelep – Siófok, valamint Siófok és Zamárdi-felső között.

- Ezek a fejlesztések alkalmasak arra, hogy növeljük a menetrendi biztonságot, ugyanis az egyvágányos vasúti közlekedésnél elég egyetlen kis malőr, s máris hosszú órákra tétlenségre kényszerülnek a vonatok. A déli vasút rekonstrukciója természetesen folytatódik: az I. szakasz 2. ütem, vagyis a Szántód – Balatonszentgyörgy közötti pályatest felújításának műszaki dokumentumai elkészültek, s a kormány döntésétől függ, hogy a rendelkezésünkre álló uniós forrásokból 2015 szeptemberében elkezdődhetnek-e a munkálatok.
A teljes rekonstrukció végén Budapestről Siófokra hetvenöt perc alatt, Keszthelyre két óra harmincöt perc alatt juthatnak majd el vasúton az utasok.

http://www.siofokinapilap.hu/cikk/Budapest-Siofok_75_perc_alatt__megkezdodik_a_deli_vasut_korszerusitese/168141