Hírek

A balatoni körvasút kialakítása először a tó déli partján kezdődik, az északi part csak a következő ciklusban, vagyis 2020 után kerül sorra.

A kormány február elején kormányhatározatban vállalt kötelezettséget a Balaton vasúti megközelítése és a kötöttpályás körüljárás feltételeinek javítására, valamint az előkészítésének támogatására. A kormányhatározattal az e célra már korábban megítélt nettó 1,2 milliárd forintos projektösszeget a kibővített műszaki tartalom miatt nettó 2 milliárdra emelték fel.

A forrásnövelést a kormányhatározat alapján az előkészítő munkálatok kapcsán területszerzésre, valamint régészeti tevékenység elvégzésére kapta Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt, kaptuk a tájékoztatást a cég kommunikációs irodájától. A 807 millió forintos emelés oka, hogy eredményes közbeszerzési eljárást követően a kivitelezési munka minél hamarabb megkezdődhessen a Lepsény-Szántód (Kőröshegy) közötti szakaszon, hiszen már a munkakezdést megelőzően szükséges a területszerzés és a régészeti tevékenység lebonyolítása.

A folyamatban levő projekt csak a dél-balatoni vonal, Lepsény-Balatonszentgyörgy vonalszakasz fejlesztését tartalmazza, ezt is két ütemben. A Lepsény-Szántód (Kőröshegy) között a közbeszerzési eljárás még folyamatban van, itt várhatóan a munkálatok az ősz folyamán megkezdődhetnek. A második ütem Balatonszentgyörgyig tartó részének közbeszerzési kiviteli eljárása ősszel megjelenhet.

A többi szakaszt tekintve jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány készült el, a további előkészítési munkák a következő uniós költségvetési ciklusban valósulhatnak meg.


http://veol.hu/belfold/balatoni-korvasut-a-deli-parton-indul-a-munka-1612816